Unge i Norden får støtte til frøpolitik og madsuverænitet — første stormøde 27. maj

27 maj 2026
Expired!

Sammen med de øvrige medlemsorganisationer i Nordic Seed Alliance har Permakultur Danmark været med til at sikre bevilling til et nyt nordisk ungdomsprojekt om frø, madsuverænitet og naturnært landbrug.

Projektet er drevet af unge, for unge og skal opbygge en varig nordisk ungdomsalliance, hvor unge fra Danmark, Sverige og Norge mødes om frøpolitik, biodiversitet og lokale dyrkningssystemer — temaer, der ligger tæt op ad permakulturens egen praksis. Særligt aktuelt er den igangværende EU-reform af lovgivningen om planteformeringsmateriale, som vil få direkte betydning for småskala- og permakulturproduktion i hele Norden.

Du er inviteret til det første stormøde

Onsdag 27. maj kl. 16.30 (online)

Stormødet bliver en åben orientering om arbejdet i Nordic Seed Alliance, det kommende arbejde i Nordic Seed Alliance Youth og det projekt, ungdomsalliancen netop har fået bevilling til.

Skriv til youth@nordicseedalliance.org, hvis du vil være med.

P.s. Du er ung, indtil du fylder 40 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Cookies hjælper os med at levere vores services og hjælpe dig rundt på siden. Ved at klikke acceptér, godkender du vores brug af cookies.
Læs mere i vores persondata og cookiepolitik